Cui se adresează manualul pentru postaci profesionişti Luminarea Poporului
-
Sub forma unei culegeri de bune practici şi exemple concrete de postări
reuşite sau nereuşite tot atât de instructive, manualul pentru postaci
profesionişt...
sâmbătă, 15 iulie 2017
Frumoasa Minka si cazacul dus trei ani la Dunăre
Nu doar povestea Lili Marleen este impresionantă.
https://ro.wikipedia.org/wiki/Lili_Marleen
Un cântec ucrainean e preluat de germani inainte de invazia Napoleon în Rusia.
Кубанский казачий хор - Їхав козак за Дунай
https://www.pisny.net/musik/%D1%97%D1%85%D0%B0%D0%B2-%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D1%83%D0%BD%D0%B0%D0%B9/
Ludwig van Beethoven - Folksongs 6-23 Lieder verschiedener Volker-16 Schone Minka,ich muss scheiden
https://www.youtube.com/watch?v=oFQLQPUkjFA
https://www.youtube.com/watch?v=3zBgNs8sPX8
https://www.youtube.com/watch?v=malpxiiWUDM
https://www.youtube.com/watch?v=9Axjg3khQGI
Beethoven - Op.107 for piano and flute. 7- Schöne Minka
https://www.youtube.com/watch?v=I5auK9Z6kwM
Johann Nepomuk Hummel
Adagio, variations and rondo on the theme of "Schöne Minka" op, 78.
https://www.youtube.com/watch?v=Br8H6c1tRjE
https://www.youtube.com/watch?v=gSM-0WVOdnY
Gaetano Donizetti - Overture from opera Gli esiliati in Siberia
https://www.youtube.com/watch?v=7W_-fkvYlg0
vineri, 16 iunie 2017
Dar ce este un led?
Dar ce este un led?
Un led este un intelectual, de regulă
pregătit universitar, care face observaţie romanescă şi luminează poporul,
deoarece îşi dă seama că terenul, intravilan sau extravilan, e bun, doar că
lăsat în paragină de cleptocraţie (KX).
Apariţia a tot mai multe leduri, ieşite la lumină din rândurile postacilor profesionişti,
este o realizare epocală a oamenilor din subterană, cu perspectiva alungării
acelor demoni ai blocajului comunicării, zidit prin investiţii masive ale DŞ în
neîncrederea reciprocă, de s-a ajuns
până acolo în postromânism că nici
poporul nu mai aşteaptă nimic de la intelectuali, nici intelectualii de la popor!
Dar dialectica ne învaţă că racul
progresează. De aceea, nu te mira că vei număra chiar şi la tine-n răboj,
ortacule, enunţuri vechi cu care tu însuţi nu mai eşti de acord şi te şi miri
cum dreaq de ai putut susţine tu
cândva aşa naivităţi pe aşa vremi! Dar cu toate că, în principiu, discursul
unui postac ar trebui să fie de la sine redundant, ca simplificare a ideilor
altuia, sau banalizare a profunzimilor geniului naţional, citite prin etern
aceiaşi ochelari de armăsar reducţionişti, noi avem nevoie de multă bunăvoinţă
bătrână, goetheană, pentru că adevărul
trebuie repetat mereu fiindcă şi minciuna este propovăduită fără încetare.
Deci poţi lesne obosi, fiindcă jocul nechezolilor cu abureala/minciuna pare
totdeauna bănos, c-aşa-i homosapul, o entitate fără de virtute, adică tot mai virtuală, încât raritatea onestităţii şi
geniului la noi în cei 22 de ani, cât ai României Regale Mari, ai Epocii Mooye
(1989-2011), cum a fost ea botezată pe web în 1999, după altercaţia tv a Ronei
Hartner cu Vadim, ne impune a sublinia cu tărie, prefaţând ca ortaci pedefeul Luminarea Poporului, că oportunitatea
care particularizează această culegere de probleme şi problemuţe de bază ale
românilor e că, pe parcursul alcătuirii ei, edagonul Propinaţiu şi-a putut fixa, ca orice educator de Genii Obligate (GO), o idee originală,
deci pesimistă filozofic, despre limitele
literaturii, amăgitoare teologic ca zidurile Bizanţului cât amar de vreme
noi românii nu ne-am îndeplinit neam ca
Neam Misia Istorică pe meleag. Şi atunci prozatorul decepţionat s-a
despărţit pe nesimţite de ficţiune, cum odinioară de lirism, deci şi de identitate ca maptex, ca maşinărie producătoare de
text, întorcându-se literar înainte de
Dinicu Golescu, primul nostru luminător intrat boiereşte în UE, limitându-se la a supravieţui doar ca un
modest furnizor de opinii, panseuri şi atitudini matinale, de prânz şi
predominant de seară, emise de jos în sus, spre muezinul stilat din balcon
urlătoriu, în cantităţi mici, uşor digerabile, fără pauză, respectând în plin
postromânism dictonul străbunilor noştri daco-romani, nulla dies sine linea.
Şi nu ne îndoim că modestia
Propinaţiului, nejustificată la un intelectual-fără-stăpân,
dar afirmată la atâtea propinaţii sub bolte reci, se va deosebi în vreun fel de
a înainte-mergătorilor săi Zaharia Carcalechi, de au scos la 1826 Povăţuitorul
tinerimei către adevărata şi dreapta cetire atribuindu-l mai
mediatizatului Gheorghe Lazăr, lângă a cărui statuie o merită pe a sa amintind
c-a fost editor Golescului, şi bănăţeanul Damaschin Toma Bojincă de-şi apăra pe
la 1828 pe ai lui chiar într-o limbă în creştere, mai obişnuită cu înjurăturile
fireşti la cei mulţi şi asupriţi de nomenclaturile imperiilor: Respundere
desgurzătoare la cârtirea cea în Halle în anul 1823 sub titula Erweiss dass die
Walachen nicht romischer Abkunft sind.
Ce ar fi urmat după jalnica Trilogie Nechezol, practic terminată încă din anii de suspans 1997-1999,
până să se anunţe intenţia occidentalilor de a se lăţi cu băncile şi şuncile
lor peste Galiţia Mare de la Baltică la Pont, repauzatul Propinaţiu, autosuspendat ca prozator nu şi ca
globe-trotter, dă din umeri şi din aripi că nu
ştie, deoarece s-a dumirit ca un stol de păsări Simurg că tocmai aceste subcomentarii din ce în ce mai
rafinate de la o lună la alta, mai artistice, îl exprimă şi literar, ca pe orice om din subterană, profet al extincţiei
vesele a Neamului, cu sclavi fericiţi, ceea ce a zădărât mulţi Stăpâni de pitbulli webistici, mai ales de când o zis că multă lume amărâtă mai bine câine decât om
sub Tricolorul murdar, şi postacul „Camelian Propinaţiu“ e mirosit, mânjit
şi lătrat ca un „Cameleon Popândău“. Show, pe el!
(Camelian Propinaţiu - Luminarea Poporului)
Etichete:
Bojincă,
cleptocraţie,
dialectică,
Gheorghe Lazăr,
intelectual,
led,
Luminarea Poporului,
observaţie romanescă,
ortac,
postac,
postromânism,
răboj,
Trilogia Nechezol,
universitar
luni, 12 iunie 2017
Demascat, alde Ciocârlan...
Demascat, alde Ciocârlan nu
mai semăna deloc, din considerente de conspirativitate, cu optzecistul
Gujghilan ce se purta cu barbă de gherilard. El era în vie un tânăr bruneţel cu
păr creastă vopsit în toate culorile exotice, şi totuşi chiar şi un
nespecialist în clonări nu putea să nu fie puternic impresionat de asemănarea
lui izbitoare cu poetul cincizecist Gujghil. Lucrul nu trecu neobservat nici
pentru persoana cea mai jignită de această frăţie, şi anume însăşi Fiara, care
se repezi au unghiile netăiate înspre obrajii neraşi si soţului consort: “De ce, mă animalule, dezlega-mi-ai integrama
degeaba, ai făcut copii şi cu soru-mea?... De-aia el, se adresă ea parodic la
martori, una, două, la Bucureşti!... Nu, că într-o zi, cică începe, debutează,
de pe la vreo coadă, se iniţializează... Începe şi la noi. Ce să înceapă şi la
noi, mă Luco, aracan de sufletul tău, că adevăratul intelectual cu carte
rumegată după aia se cunoaşte, crăpa-i-ar ochii ca lui Oedip peste expresia de
fericire senină, că nu poate dialoga cu adevăratul criminal la masa rotundă a
democraţiei decât printr-o critică constructivă, deci distructivă de să se
întrerupă şi emisiunea, deoarece gloata nu poate înţelege altfel că e ceva în
neregulă, fiindcă în modelul ei economic cine învârte cu furca miliardele,
chiar necurate, e şi cult, după cum, care n-are la orificiul bucal muşchi
masticatori exersaţi a culturism numa-n grătar, nu se poate să nu fie vreun
fraier!”
“Adică, din punctul tău de vedere, se aşeză Gujghil
protector lângă acuzatul său tată vorbind însă cu mă-sa, un Mihai Beniuc nu
putea dialoga cu un Nae Ionescu, având pe tuşa Dovlecica moderatoare?”
“Barem dacă tot era să-l împuşte pe la ceceu, îşi văzu de
rechizitoriul moşului Fiara, măcar să-şi fi scos şi el cerfiticat de martir,
dar n-a adus nimic de la Bucureşti, dovadă că nici n-a dat pe-acolo. A stat la
televizor pe la melomanele lui!”
“Să fi venit la mine– deveni amabil şi exuberant după
captura de ciocârlan ministrul – şi-i dădeam eu oricâte adeverinţe voia, din
care să rezulte că fiind eu parcat cu o Dacie gri metalizată pe autostrada
Bucureşti-Piteşti, am dat telefon la cabinetul Unu din clădirea ceceului
asaltat de o populaţie venită în scop ca să prade sub faldurile tricolorului
maghiar, şi la solicitarea mea că dacă tovarăşul comandant suprem a luat cifrul
la el când a plecat, moş Luca n-a ştiut unde e şi m-a somat, săracul, să mă prezint
şi n-am putut închega nici un dialog, dar pot confirma că a fost acolo!”
“Gură aurită avuseşi – râse moş Luca spre Picior-de-Porc –
că tot sărac voi rămâne şi sărac rămăsei!
Zău ia!”
“A, nu – protestă ambasadorul ştiinţei cu mâna pe Prepeliţa
radioasă – sărăcia la om e prin ursită şi horoscop. Nu vă zice vouă lumea Ai lu’
Amărăşteanu?”
“Eu nu înţeleg de ce se consideră săraci! – ridică palmele a
neputinţă Gujghil către Dinţişor. Că pământ de muncit e destul, numai să existe
forţă de muncă tânără, cum au fetele alea de culeg strugurii mai la vale! În loc să exultaţi şi să tăiaţi viţelul cel
marfă că m-am întors la baştină, probozi el pe Fiară şi pe moşneag, vouă vă
arde să vă ciondăniţi!”(Camelian Propinaţiu - La un colţ de cotitură)
Etichete:
ciocârlan,
Fiara,
Gujghil,
integramă,
mă animalule,
Mihai Beniuc,
moş Luca,
Nae Ionescu,
Oedip,
Picior-de-Porc,
punctul atomic
Abonați-vă la:
Postări (Atom)