Cui se adresează manualul pentru postaci profesionişti Luminarea Poporului
-
Sub forma unei culegeri de bune practici şi exemple concrete de postări
reuşite sau nereuşite tot atât de instructive, manualul pentru postaci
profesionişt...
duminică, 22 martie 2015
Carti Carmen Sylva - Internet Archive
Românismul (Eminescu, Grigorescu, Enescu, Alecsandri, Iorga...) este o creatie a Epocii Reginei Elisabeta.
Vorbim mai mult de Regina Maria, uitând câtă carte despre noua Monarhie din Carpaţi a răspândit în lume Carmen Sylva.
Golden thoughts of Carmen Sylva [pseud.], Queen of Roumania : Translated by permission by H. Sutherland Edwards
From memory's shrine; The reminiscences of Carmen Sylva (H. M. Queen Elisabeth of Roumania)
The life of Carmen Sylva, Queen of Roumania
Kings and queens I have known, by Hélène Vacaresco
Le roman d'une princesse
Mutter und Kind
Stürme
Edleen Vaughan: or paths of peril
Seelengespräche
Marie!
Ein Gebet
Aus zwei Welten
Es klopft
Peleschmärchen
Weltweisheit
Meister Manole Trauerspiel in vier Aufzügen
Rumänische Dichtungen übersetzt
Meine Ruh
A real queen's fairy tales
Castel Pelesch
Meerlieder
Vom Amboss
Sweet Hours
Aus meinem Königreich: Tales from the Carpathian Mountains
Pilgrim sorrow : a cycle of tales
Legends from river and mountain
Songs of toil
Nuvele
Pierre Loti:
Carmen Sylva : and sketches from the Orient
L'exilée
joi, 20 noiembrie 2014
Târgul de carte Gaudeamus 2014. Pentru bibliotecile liceale
Ion Bucur - Cartea represiunii. 1989
Constantin Gane - Trecute vieţi de doamne şi domniţe. Cele mai frumoase istorii
Seria de autor Petru Ursache, Ed. Eikon: „ Etnoestetica”; „Etnofrumosul sau cazul Mărie”; „Moartea formei”; „Antropologia – o știință neocolonială”; „Gastrosofia sau bucătăria vie”; „Omul din calidor”
video: Carturarul Petru Ursache in cautarea omului frumos Simpozion 05 06 2014 .
Maria, regina României - Jurnal de război. 1916 -1917 (precedat de însemnări din 1910 –1916)
Diana Mandache - Balcicul Reginei Maria
Sandra Gătejeanu Gheorghe - Eticheta regală
Mite Kremnitz - Regele Carol al României
C.G. Jung - Analiza viselor
Pleşu, Liiceanu, Patapievici - O idee care ne suceşte minţile
Milan Kundera - Sărbătoarea neînsemnătăţii
Mo Yan - Ţara Vinului
Konstantin Sergheevici Stanislavski - Munca actorului cu sine însuşi (volumul al II-lea)
Thomas Kuhn - Despre revoluţie şi paradigmă în dezvoltarea ştiinţei
Papa Francisc - Educaţia – în slujba vieţii
Mihai Cimpoi - Studii şi articole despre Mihai Eminescu
duminică, 6 iulie 2014
Un dar Bucureştiului. Tompa Gábor - "Noul locatar" la Teatrul Nottara
El însuşi mutându-se, Eugène Ionesco ne-a lăsat pentru mai
târziu Le Nouveau locataire,
anticipând că absurditatea va creşte industrial, pachetele comandate online maşinal
blocând străzile, metroul şi Sena (că pe Dâmboviţa nu se circulă). Intrarea în spectacolul
de la Teatrul Nottara, cu o cameră proaspăt spoită albastru-gri umed, de-i
simţi şi mirosul de var dezinfectant, nu de vinarom, ceva umbre extrem
orientale; se întâmplă un nu ştiu ce cu o maşină de fum şi de monoxid de carbon
Renault-Dacia, zgomote de oraş, etajul şase şi un perete aplecat frapant a
filosofie şi a mansardă Cioran. În final, la aplauze, jupuirea fardului actorului
din starea de clovn-maşină se face de asemenea cu greu.
Iar ce urmează între pereţi, semitransparenţi când trebuie,
pe scurt: condiţia umană vegheată cu o duioşie nemeritată (măcar jucăriile
copilăriei au aici culori, strălucire, când nici cărturarii postmoderni, de fapt
nu mai au memorie decât parodică), într-un spectacol insuportabil pentru
hârciogul de mall contemporan. O funie de spânzurătoare, închiderea faraonică
în paravanele lucrurilor, jocul de pendulă al becului mansardei, îmbătrânirea instantanee
a celor doi vagabonzi încărcători, călăuzesc spaima cea veselă spre
împachetarea finală a locatarului şi întrebarea ce naiba mai iei cu tine din
mall-ul acumulat personal.
Reducerea la patru personaje fără culori, Locatarul, Portareasa şi doi Primitori-Distribuitori, te trimite cu gândul la Waiting for Godot, altminteri des regizat de Tompa Gábor, el însuşi trecând în final prin scena avanpremierei îmbrăcat în alb-negru. Ce mai avusese de declarat marele creator fiind aici:
Gábor TOMPA: „Mă consider un exponent al şcolii româneşti de regie“
Reducerea la patru personaje fără culori, Locatarul, Portareasa şi doi Primitori-Distribuitori, te trimite cu gândul la Waiting for Godot, altminteri des regizat de Tompa Gábor, el însuşi trecând în final prin scena avanpremierei îmbrăcat în alb-negru. Ce mai avusese de declarat marele creator fiind aici:
Gábor TOMPA: „Mă consider un exponent al şcolii româneşti de regie“
Un dar Bucureştiului, de la Cluj, o piesă cert mai adânc
filosofic şi mai atent vizual construită decât ce vedem aici, la Paris în
Franţa dintr-un Montreal Canada: Le Nouveau locataire d'Eugène Ionesco
În mod normal, spectacolul ar trebui să reziste 20-30 de ani
cu casa închisă. Francisco Alfonsín, Ada Navrot, Ion Grosu şi Gabriel Răuţă au
din prima seară interpretare perfect exersată, dealtfel toată maşinăria funcţionează
fără cusur, de parcă ar fi reprezentaţia 1000.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)